Kıbrıs’ta gezilecek yerler Girne Lefkoşa Magosa Noktaları 2019 Fiyatları

24 Kasım 2019’de Girne’de (Kıbrıs) yazılmış makale.

Tekne gece yarısı için planlandı. Uçağa bindik (gümrükten kurtulmak için aptalca bir eziyet – ne bir kızarıklık!) Köşemizi bulduk ve gece için halıya uzandık. Sabah saat 3’te hala limanı terketmemiştik. Hey, bu vapuru istediğini yapar! Uyku. Kıbrıs kıyılarını görünce, çok ılıman ve güneşli bir havada, bir petrol denizinde uyandık.Köprüde kahvaltı. Çok dağlık sahil yaklaşıyordu.

Ama biraz gözden geçirelim:

Kıbrıs, Suriye kıyılarına 100 km, Türkiye kıyılarına 100 km uzaklıktadır. 1960 yılına kadar Mısırlılar, Persler, Yunanlılar, ardından Osmanlılar ve İngilizlerin egemenliği altındaki tarihi boyunca öyleydi.  1974 yılından bu yana adanın kuzey üçüncü ,ötesinde bulunan yeşil hat (Türklerin hat Attila denir) altında askeri işgal  Türkiye’de ve 1983 yılında bu bölge ilan edildi Cumhuriyeti Kıbrıslı Türk. Bu bağımsız devlet yalnızca onu askeri, ekonomik, demografik ve diplomatik olarak destekleyen Türkiye tarafından tanınmaktadır.

Kıbrıs Türk bayrağı dağ tarafına boyanmış

Türk silahlı kuvvetleri (Wikipedia aktardığı rakamlar) yaklaşık 30 000 adamı yapacak ve Türkiye gelen bazı 120,000 Türkler kurulmasını teşvik etti Anadolu’ya 1974. 200 Rum OOO kuzey kesiminde yaşayan beri Çıkışa zorlandılar ve adada yaşayan Kıbrıslı Türkler kuzeyde bir araya geldiler.

Kuzey Kıbrıs: 300.000

Güney Kıbrıs: 850.000 nüfuslu

Kıbrıs’ta sola sürüyoruz. Alışkanlığı kaybettik. Yan aynayı bile değiştirmenize gerek yok, çünkü Güney Kore’den iki tane var.Tracy’nin bizi bekleyen evine ulaşmak için biraz uğraştık. Hiç kimse. Evin anahtarı saksının içindeydi. Böylece yerleştik.Hostesimizle sadece akşam buluşuruz. Güney Afrika Yerlisi, adanın bu bölümünde yaşayan bu büyük siyah öğrenci nüfusunun bir parçasıdır.

Kahve ve duş zamanı geldi ve atıştırmalık aramaya çıktık. Ve durduğumuz evimizden birkaç yüz metre ötedeki saygıdeğer zeytin ağaçlarının gölgeli bir bahçesinde.

Burası kahve içmek ya da pasta yapmak ve sohbet etmek için gelen üniversitedeki öğrenciler arasında çok popüler. Bu sakin ve rahat atmosferin, genç erkeklerin ve kadınların birlikte konuşup gülüşlerini, bazı el ele tutuşmalarını, uzun saçlarını serbest bırakmayı, kot pantolon ve tişörtleri giymeyi çok severdim.

Beş üniversite, Türkiye bölgesindeki 40.000 öğrenciyi ağırlıyor.

“… yüksek öğrenim pazarı, tahsil edilen son derece yüksek öğrenim ücretleri nedeniyle çok dayanıklıdır. Üniversitelerin büyük çoğunluğu, son derece isimlendiren isimleriyle, çoğu kez İstanbul, Ankara ve İzmir’den yapılacak iyi niyetli Türkleri tahliye eden İngilizce dil kursları sunmaktadır. Tüm Kıbrıs Türk üniversiteleri özeldir. Ancak, Türk sistemiyle kusursuz bir şekilde bütünleşmiş olan bu kurumlar, ikincil çalışmaların sona ermesine neden olan sınavda tavan sonuçlarının alınmasını gerektirmez. Sonuç olarak, Türk vatandaşlarına sık sık “altın gençlik” sunuluyor, öğrenciler düşük akademik sonuçlara ulaşmak için Kıbrıs’a yerleşmek zorunda kalıyorlar … ”(Wikipedia)

Girne limanı (hala Yunanca adıyla Girne olarak adlandırılmaktadır)

Eski liman ve kale bir yürüyüş hemen bize ülkenin hava verdi.Eski taş oyma limanın eski binaları, çoğu Alman ve İngiliz emekli olan diğer turistlerin yanı sıra çok sayıda kafe ve restoranın veya trenin mağazası, teras ve şemsiyelerinin arkasına gizlenmiştir. Zevk tekneleri – ve bazı balıkçı tekneleri – kale parçaları, teneke kutular, plastikler ve diğer atıklarla dolu bir havzada kalenin eteklerinde demirlenir. Tüm şehirlerde, plaj köşesi değil, toprak set değil, park köşesi değil, çöplüklere dönüşür.

Kaplumbağalar için yuvalanmış bir plajdasınız – çöp atmayın … Şişe parçalarının sayısı göz önüne alındığında, kan akacak!

Ana cadde trafiğe göre gürültülü ve birkaç yüz mil yoldaki dairelerde çember oluşturan büyük otomobillerin (Mercedes, BMW ve hatta Jaguar ve Porsche) iyi bir yüzdesi olduğunu biliyoruz. Bir Bentley’ye giden yolu kesmek için birkaç gün sonra kendime lüksü sunacağım. (Bana bir Bentley olduğunu söyleyen Dany’du çünkü benim için Simca 1000 Pigeot ile bir fark yok).

Kısacası, gerçekten köşede oyalanmak istemiyorum.

Hiç sorun değil, Avrupa’da iyiydik çünkü duvarlarda ve yol tabelalarında da etiketler bulduk, araçta kaldırımda tartışan Afrikalılar ve hatta … Liddle ekmeği!

Öngörülen rotanın aksine, rotamız Internet üzerinden tanıtım yapan otel odalarının ardından kurulur. Her gece 60 € ve daha fazla ödeme riski altında bir şey planlamadan dolaşmak imkansız. Burada Avrupa fiyatlarını bulduk. Kamp gelince: 17 de düşen gece çok az arzumuz vardı ve yine de tüm ekipmanlarımız Türkiye’de kalmıştı.

Kıbrıs adası, geniş ve verimli bir platoda koruma sağlayan dağlarla çevrilidir. Bu başkent Lefkoşa, ortada, bir zamanlar sur şeklinde bir çemberle iyi korunmuş durumda.

Lefkoşa Girne’ye sadece 25 km uzaklıktadır, ancak aniden tırmandığı yolun yanı sıra çok yoğun görünüyordu. Biz de okulun yolunu izlemeye ve deniz boyunca batıya doğru gitmeye karar verdik. Yani ilginç bir şey yok. Oteller, süpermarketler, toplu konutlar ve ağır trafik. Sonra adaya çatallandık ve kendimizi çamların içinde, Akdeniz’in güzel kokuları ve diğer vahşi bitkilerle birlikte bulduk ve tırmanmaya başladı. Böylece, çıplak bir platoya, ağaçsız, sürülmüş topraklara varacağız.

Lefkoşa’da kendimizi eski şehrin surlarının eteklerinde, bir kontrol noktasının önünde bulduk. Pasaport kontrolü. Kıbrıs Türk bölgesini terk ettik ve Birleşmiş Milletler tampon bölgesine girdik. Terk edilmiş evler ve iki duvar arasında bir chicane. 200 m ileride Kıbrıs Rum kontrol noktasını bekliyorduk. Yine pasaport kontrolü ve gururlu ve mutlu olan Dany, ilk “kibar evkaristo” unu (Yunanca teşekkürler) iade ettiğinde başlattı. Araba kullanırken, Yunanca yazılmış mağaza işaretlerini okumayı denedim, ancak çoğu İngilizce idi. Buna rağmen Yunan topraklarında birbirini tanımak güzeldi.

Bir gençlik yurdu iki yurt yatak rezervasyonu. Karıştır, yanlış anlama. Bu tür durumlardan nefret ediyorum. Sonunda işe yaradı ve iyi hakkımız tanındı, ancak sonraki günlerde başka bir şey bulmalıydık. Bu da bir kez daha Youth Hostellerin otellerden daha pahalı olduğunu ve aynı hizmetleri sunmadığını bir kez daha kanıtlıyor.

Köşedeki fırınlarda bir müşterinin çok sevdiğim bu güzel Yunanca konuşmasını duymak beni çok mutlu etti. İlk aldığımız şey bir şişe Ouzo idi. Otelin terasında aperatif dini olarak alınmıştır.

Bu yüzden eski şehirdeki Intramuros’taki bir otele taşındık. Ve eğer bu isim ilginç mimari ve güzel binalar önerebilirse beklentilerimizi değiştirmek zorunda kaldık. Piskopos hariç, iki veya üç kilise ve artık bakamayacağınız hediyelik eşya dükkanları ve şemsiyeleri ile dolu birkaç şerit dışında, eski şehir kasvetli hissediyor: kapalı dükkanlar, terk edilmiş binalar, yıkık evler, gecekondular . Yunanlılar, güneydeki yeni mahallelerde duvarların dışında yaşayacakları yeri terk ettiler ve eski mahallelerin nüfusu çoğunlukla Afrika’nın Girne’den çok daha az konforlu göründüğü bizim limanımız türk tarafı).

“Adanın kuzey kısmı, kendilerini Avrupa Birliği’nde bulmak için sınır çizgisini geçmek zorunda olan büyük bir mülteci akını görüyor. Şimdi Kıbrıs Cumhuriyeti bu sınırları ve bu nedenle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni tanıması anlamına geleceğini düşünmektedir olarak, kuzey ve güney arasındaki fiili sınırlarını kontrol etmeyi reddeder. “(Vikipedi)

İki paralel yaya caddesi, uzun restoran ve giyim mağazası teorisi, bir duvara ve bir kontrol noktasına yol açar. Ve diğer tarafta, Türk tarafında, aynı şey. Turistik bir restoran ve dondurma dükkânı dışında, yarı tahrip olmuş binalar, panjurlar, camlar kırılmış, güzel, eski terk edilmiş evler arasında dolaşıp, güvenlik önlemi olarak duvarları örtülmeden yıkılmış.

duvar bazen sadece bir sacdır ancak aynı derecede etkilidir

Güzel terk edilmiş evleri

Elbette, on altıncı yüzyılda camiye dönüştürülen Ayasofya Katedrali’ni gezdikten sonra üç alışveriş caddesini terk edemez, bir baklava yiyebilir ve çay içemezsiniz ve bunun canlı ve neşeli olduğunu göreceksiniz.

Ayasofya Katedrali Camii

Ancak Yunan tarafına geri döndü. İnanılmaz bir ikon koleksiyonuyla zengin Bizans Müzesi’ni ziyaret ettik. 1974’ten bu yana işgal edilen bölgedeki kiliselerin çoğunun yağmalandığını – sanayinin Avrupalı ​​meraklılara sattığı sanat eserlerinin – eski limanında gördüklerini tahrip ettiklerini, yıktıklarını, öğrendik. Girne.(Kıbrıs Cumhuriyeti’ne, Provence’taki zengin koleksiyonerlerde paha biçilmez bir mozaik bulundu). Bazı ikonlar kiliselerinin kutsal imajlarını eşyalarının arasına valizlerine koymadan ayrılmayan mülteciler tarafından kurtarıldı.

1. yüzyılda boyanmış iki simgenin altında

Bir başka vurgu: arkeoloji müzesinin ziyareti. İnanılmaz! Hepsi Kıbrıs’ta bulunan ve bizi camların önünde bantlayan antika pişmiş toprak vazolar ve heykelcikler koleksiyonu. Büyük bir şiirin en güzelleri (bize göre), en hareketli formları ile M.Ö. 2500 – 1500 yılları arasındadır. Bazıları aşağıda ancak seçim yapmak çok zordu. Size bütün bir kitabı teklif edebilirdik.

Lefkoşa’da görmemiz gerekenler bu iki müze bizim için kalacak.

Hava durumu fırtınalar ve rüzgarın ortasında sabah saat 7.00’de bıraktığımız gün ortasında güçleniyor. Ancak rüzgar bizi koruyamadı. Fırtına sahnenin sonundan hemen önce üzerimize düştü.

Görünüşe göre araba camlarından fırlatıp yol kenarındaki şişelerin parçalarını bir kez daha açtık. Ve bu adanın her yerinde genel olacak.

İskele’nin yakınındaki kiralık daire mükemmel bir deniz kıyısında yer alırsa, hiçbir yerin tam ortasında herhangi bir yere dikilen binalar ve mantar kuleleriyle mükemmeldi. Ancak, bölgede görmek istediklerimizi ziyaret etmek için bizi iyi bir ana kamp yapar. Ve bu fiyat için konfor (17 € / gece), reddetmez.

Salamis sitemizi 8 km. Deniz kenarındaki antik bir şehir, bir spor salonu ve bir tiyatro hariç, çok az şey kaldı. Ancak, bu patikalarda denize yürüme, yalnızlıkta, ağır bir gökyüzü altında, eski bir bazilika duvarları, fayans parçaları, eski bir petrol fabrikasının değirmen taşı keşfi yeterliydi. hareketli.

Daniel tarafından Salamis sitesi

Gazimağusa yakınlarındaki St. Barnabas Kilisesi

Gazimağusa St Barnabas Kilisesi yolunda bizi bir saatten fazla tuttu. Açık alanlarda bir Ortodoks kilisesi ve çevresi, çarşılarla çevrili güzel avlu, altı turist koçunun gelmesinden önce onları sevdiğimiz bir barış yeri. Geleneksel binalarda, Lefkoşa müzesinde görülenler kadar güzel ve çok yaratıcı olan yakındaki mezarlık alanlarındaki bronz çağ seramikleri bulunur.

Müzeye dönüştürülen kilisede, temizlenmemiş korunmasız simgeler, yakında istedikleri gibi giren güvercinlerin dışkılarıyla kaplanacak.

Girişte St. Barnabas ve manastırın hikayesini anlatan İngilizce bir belge aldık. Bir pasajın tercüme edilmesine yardımcı olamıyorum (Türkiye topraklarında olduğumuzu unutmayalım):“1974’ten sonra Emzirme operasyonu (?!), Manastır ve kilise sayesinde faaliyette kalıyor üç papazın hizmetleri. Bununla birlikte, 1976’da, üç papaz , büyük yaşları ve hastalıkları nedeniyle Güney bölgesine gitmek zorunda kaldılar (!) “Parantez ve alt çizgi içindeki noktalama işaretleri benim.Hikayeyi bu şekilde yazabilirsiniz.

Gazimağusa geçişi işe yaramaz görünüyordu. Kasabadan çıktıktan yaklaşık 5 km sonra bir kontrol noktasına girdik ve Türkiye bölgesini İngilizce topraklarına girmek için terk ettik.GPS bize kısa sürede bir tarım yoluna dönüşen dar bir yoldan gitmemize neden oldu. Birkaç kilometre daha, bir sınır çizgisini geçmek zorunda kaldık. Kapalı bir gümrükten ineceğimizden emindim, çünkü terkedilmiş bir yoldaydık. Ancak yeni ve ferah evlerin bir bölümüne, sonra yeni bir köye geldik. Sulak alanın ortasındaki kuleleri bitirdim, temiz ve güzeldi. Her şey Yunanca ve İngilizce olarak yazılmıştır.

Agia Napa yarımadasının her tarafında, bu sezon neredeyse boş olan yüz binlerce oda veya kiralık daire bulunmaktadır.

Kendimize ruhsuz köylerde iç kısımdaki Ortodoks kiliselerini ve şapellerini gezmeyi teklif ettik, ancak her bahçeye portakal, limon ve mandalina meyveleri ekiliyor.

Bu küçük tenha şapellerin kapısını itmek ve onun yokluğunda birinin evine girme hissi ile mütevazi, çekingen, girmek istiyoruz! Mum ve tütsü kokusuna bayılırım. Fitil kandilde yanar, placemats tertemiz beyaz, ütülü, nişastalı, son zamanlarda temizlik süpürgeleri, kovalar ve bir köşede saklanan bakım ürünleri yapıldı.

Larnaca’ya , evimizi almadan önce antik Kition’un arkeoloji müzesini ziyaret etmek için zaman ayırmaya zorladık . Kötü şans, site birkaç ay boyunca kapalı. Yine kapalı kapı bulduğumuz St Lazare ikonlarını da görmemiz gerekti.

St Lazare kilisesini ve eski depolardan oluşan bir caddeyi mağaza ve restoranlara dönüştürdüğümüzde, neredeyse Larnaka’dan gelen her şeyi gördük. Sadece herkes gibi yapmak için kalır, dünyanın tüm “Promenades des Anglais” ini andıran sahildeki yürüyüş ve sayısız kafe-bardan birinde bir tencereye içmeye devam eder. Larnaka Cannes, Mandelieu, Saint Rafael vb.

Limasol’a varmadan kısa bir süre önce, Amathus antik bölgesi, ne yazık ki yol ve otoyol arasına sıkıştırılmış, bir tepeye yayılmış ve denize iniyor, limanı sular altında kalıyor.

Bu yer, Theseus tarafından yakındaki plajda terk edilen Ariane’nın varlığını iddia eder, sonra doğumda öldü. Çağımızın başlangıcı sakinleri mezarını bile gösterdi. Bu hikaye beni şaşırtıyor. İlk başta Theseus’un bundan daha iyi bir denizci olduğunu düşündüm, çünkü Kıbrıs adasının gerçekten Girit’i Atina’ya bağlayan deniz yolu üzerinde yer aldığını söyleyemem.Fakat, fırtınalarla birlikte biliyoruz ki … Ariane, doğumda ölmedi, aksi halde herkesin bildiği gibi, bayramları, müziği ve iyi şarabı sevdiği Dionysos ile nasıl bir fuar yaptı? Hayır hayırAriane, onunla evlenmeyi vaat eden, ancak bazılarına göre Naxos’ta bir sahilde daha fazla istemediği sözünü veren bu piç kurusu tarafından terk edildi.

Daha önceki gün Ruslarla yatsaydık (Rus dilinin turistleri ve turistleri Kıbrıs’ta çoğunlukta görünüyor), bu sefer birkaç Çinli ve kızları tarafından alınmıştı. Gürcistan’a yerleşmek için kesin olmayan bir teşebbüsten sonra , Kıbrıs’talar. Şimdilik dili öğreniyorlar ve “insanların nasıl yaşadığını” görüyorlar ve bu sabah bilgisayarında “kalimera” (merhaba) ve “kala, kala” gibi temel terimlerin tekrarlandığını duymak oldukça dokunaklıydı. (Güzel, güzel) Bahse girerim altı ay içinde bu Çinli akıcı bir şekilde Yunanca konuşacak.

Kourion bölgesi Limassol ve Paphos arasında yer alıyor, ancak sahne boyunca sessizce ziyaret etmek için zamanımız olmazdı. Bu yüzden özellikle Limasol’a valizlerimiz olmadan gittik. Bir diğer Hellenistik şehir, daha sonra Roma, denize bakan bir tepe üzerinde yer alır. Eski taşların arasında parktaki gibi yürüyoruz; mozaik banyoları ve patrici evleri gibi hoş sürprizlerle. Şehir, 365 yılın depremiyle tamamen yıkıldı.

Limasol’un ilk yirmi kilometresi tamamen düz, ancak ondan sonra zorlaşıyor. Kıyılar bir uçurumun ardındadır ve bu nedenle geçilecek tepeler ve vadiler vardır.

Bu kıyıdaydı, Romiou Kayası’nın eteğinde Afrodit sudan çıktı.

Küçük hikaye için:

Cronos, kendisini ve kardeşlerini Dünya’nın göğsünde tutan Babası Ouranos’tan nefret ediyordu. Annesi Gaia’nın da yardımıyla, babasını susturdu ve cinsel organlarını denize attı.Ağlanan sperm, Afrodit’in doğduğu bir köpük oluşturdu (kök aphrosu Yunanca köpük anlamına gelir). Bir kabuk sürüp Zephyr rüzgarı tarafından itti, önce Kıbrıs adasındaki Kithira ve Paphos adasına yaklaştı.

Açıklamasına göre, Paphos’ta mini mutfaklı tek odalı bir stüdyo kiraladık. İki odalı bir daire ve gerçek bir mutfaktı.Kusursuz. Manzara bir otoparka bakmaktadır, ancak her şeye sahip olamazsınız.

Çirkin bir köşe yapmak istiyorsanız, zor değil. Tatilciler için düzenleyin. Elbette başarı. Ve Paphos’ta sonuç muhteşem.Gerçekten çok çirkin. Ancak görülmesi gereken harikalar var, modern eğlencelerimizin tüm bu kötü tadı çöpünden çok daha yaşlı.

Antik Yunan ve Roma kentlerinin kalıntılarını görün

1. ve 5. yüzyıllardan kalma müthiş mozaik koleksiyonu in situ (Bu sefer yine size sadece bir örnek sunuyoruz)

Ardından sözde kraliyet mezarlarının parkı, ilkel konutlar gibi kayaya kazıldı. Garip ve hareketli. Ziyaretçi, insanın eliyle mi yoksa doğadan mı kazıldığını bilmediğimiz bu çukurlara ve mağaralara girer. Ve sonra, kuyudaki tapınaklar gibi düpedüz, kayalık kütleye oyulmuş bu mezarlar var.

Baf’a 12 km, denizden 400 metre yukarıda, Agios Neofitos’un manastırı var. Hermitage mağarası tamamen fresklerle dekore edilmiştir.

Bu 5 günlük duraktan sonra adanın gezisine başlangıç ​​noktamıza katılıyoruz. Adanın kuzey sahilindeki Polis’e gitmek için merkezi dağlık aralığın geçilmesi gerekiyordu. Onu en alçak noktaya taşımayı seçtik – bu tam olarak baktığımız şeydi – yine de 12 km’de 600 metreye kadar çıkma anlamına geliyordu.

Şimdiye kadar güzel portakal bahçeleri ve zeytin bahçeleri görmüş olsaydık, Kıbrıs’ın güney ucunun tamamı muzla ekilir ve Kıbrıs muzları lezzetlidir. Platodaki tırmanış üzüm bağlarıydı (600 m rakımda!), Sonra badem ağaçları. Buna ek olarak, incir ağaçları ve hububat arazilerinin merkezi ve burası bir Cocagne ülkesi. Ancak tanrıların Kıbrıs’taki kutsanmış faaliyeti, şimdilik tatilcilere inşaat ve oda kiralamaktır. Geçtiğimiz yıl bir milyondan az bir yerel nüfus için 3,5 milyon turist. Kesinlikle muzdan daha fazla kazanıyor!

Polis’ten sonra eski yol sahilden geçti ancak GPS’imiz kategorik olarak bizi reddetti. Haritaya daha iyi baktığımızda, bir alanın tamamının Türk ordusu tarafından işgal edildiğini ve geçmek artık mümkün olmadığını gördük. Sonuç: 7 sahil dahil 20 km. İyi bir yağmur altında ve rüzgâr olmadan, boyunca değil, birkaç kez itmek gerekiyordu. En azından sıcaktan muzdarip olmadık ve ıslak çamların taze kokusu sarhoş edici oldu. En tepede biraz güneş vardı ve soru ortaya çıktı: piknik molası ya da değil? Üst üste gelen yoğun bulutlar bizi caydırdı.Yağmurun yağmadığı kadar yuvarlanması. Kato Pyrgo’nun inişinde buzlu bir rüzgar üzerimize düştü ve benzin kokmuş bir servis istasyonunda bir duvardan korunuyordu.

Yunan kontrol noktasını geçtik, daha sonra Türkler ilk minareyi gördüler, yağmurdan hemen önce sadece misafir olduğumuz yer olan çok pahalı olan tek otele ulaştık. İlginç olmayan bir odada hüzünlü ve soğuk bir akşam. Kış başlangıcı mı?

Karamsar havaya ve mürekkep bulutlarına rağmen Girne’yekadar yağmursuz bir yol yapacağız.ama güzel bir rüzgarla. Bu Kuzey kıyısındaki daha yeşil ve daha kırsal bir alanda güzel bir yol. Ancak, Türkiye bölgesine dönersek, boş arazilere diktiğimiz binaları, genellikle bitmemiş binaları, yeni kalıntıları da bulduk. Çöp de, ne yazık ki, Yunan tarafında tamamen var olmamakla birlikte, yol boyunca daha çoktur. Deniz kıyısı boyunca son 15 kilometre, yoğun trafik ve tamamen engebeli yol kenarlarında zor olacaktır. Adanın en kötüsü. Bu yaklaşım, daha sonra bu küçük kasabayı geçmek sonsuz gibiydi ve otelden 1km önce şiddetli bir yağmurun bizi şaşırtacağı, en sevdiğimiz hamur işinin hemen önünde ve bir ay önce sık sık kendimizi sarstığımız . Bisikletleri, onlar

Ve biz burada, Kıbrıs adasında aynı 1100 km boyunca seyahat ettik, bizi Taşucu’ya (Türkiye) geri getiren bir botu bekliyoruz.